Rynek zabudowy autobusów w 2020r. Czy pandemia spowolniła rozwój w branży?

Rynek zabudowy autobusów w 2020r. Czy pandemia spowolniła rozwój w branży?

Rynek zabudowy autobusów w 2020r. Czy pandemia spowolniła rozwój w branży?

Rynek zabudowy autobusów w 2020r. Czy pandemia spowolniła rozwój w branży?

Byłoby naiwnością sądzić, że pandemia oszczędzi jakąkolwiek gałąź światowej gospodarki. Są jednak działy, które na przekór wszystkiemu muszą funkcjonować. Obserwując poczynania rządów, można odnieść wrażenie, że zapominają one o tym, że człowiek nie jest maszyną, którą można wyłączyć. Otóż nie, ludzie muszą jeść, dbać o higienę, zdobyć środki na utrzymanie lub choćby wyrwać się gdzieś, jak najdalej od ponurej rzeczywistości. To wszystko nie byłoby możliwe, bez ofiarnej pracy transportowców, którzy niczym układ krążenia w organizmie, stale dostarczają wszystko, co niezbędne do życia.Warto zastanowić się przez chwilę, czy ich codzienny trud w dobie panowania COVID-19, to jeszcze romantyczna podróż, czy też raczej niebezpieczna wyprawa w nieznane? Czy poprzez zmianę zabudowy posiadanej floty, da się wbrew wszystkiemu poszerzyć zakres usług transportowych?

Szczepionka dla kierowców zawodowych

Codzienne czynności związane z funkcjonowaniem firmy bądź życiem osobistym nie byłyby możliwe bez sprawnie działającego transportu. Nie ma krzty przesady w twierdzeniu, że kierowcy stale narażają zdrowie, a nawet życie podejmując swoje obowiązki. Związek pracodawców Transport i Logistyka Polska, doceniając powagę sytuacji, złożył odpowiednie pismo do Ministerstwa Zdrowia w sprawie uwzględnienia kierowców wykonujących przewozy towarowe i pasażerskie w planach wczesnego etapu szczepień przeciwko COVID-19. Jednocześnie postulowano zwolnienie zaszczepionych kierowców z wymogu testowania w punktach przekraczania granic wewnętrznych Unii Europejskiej. Niedawne wydarzenia ukazujące tysiące unieruchomionych ciężarówek wskazują na ogromną skalę zagrożenia zerwania łańcucha dostaw w Europie. Niestety, na korespondencji się skończyło.

Zmiana profilu pojazdów

Wiele firm transportowych boryka się obecnie, ze zmianą preferencji businessowych usługobiorców, a nawet brakiem popytu na tradycyjne formy współpracy. Zamknięte wytwórnie, nieczynne magazyny lub choćby zamiana form pracy i nauki na zdalną eliminują zapotrzebowanie na usługi, które wcześniej były podstawą bytu przedsiębiorców. Niestety zobowiązania finansowe oraz zwykła gospodarność nie pozwalają, by pozostawić flotę na pastwę rdzy i chuliganów. W tej sytuacji warto podążyć za zmieniającym się zapotrzebowaniem, choćby poprzez dostosowanie posiadanego sprzętów do nowych warunków gospodarczych. Na szczęście pomimo pandemii, branża jest w stanie sprostać każdym wymaganiom. Inspiracją do tego mogą być informacje zawarte na stronie https://bus-center.com.pl/oferta/, ukazujące proste sposoby na przekształcenie posiadanego taboru w nowy, odpowiadający współczesnym wyzwaniom.

Autobus pod specjalnym nadzorem

Obawa przed wirusem skutecznie zniechęca wiele osób, przed podróżowaniem, co nie zmienia faktu, że chętnie wybraliby się gdziekolwiek po miesiącach przymusowej izolacji. Pewne poczucie bezpieczeństwa i komfortu może im dać podróż w bardziej kameralnej atmosferze i w otoczeniu mniejszej liczby osób. W tym celu warto pomyśleć o rezygnacji ze standardowych foteli wymuszających praktycznie nieruchomą pozycję podczas wielogodzinnej podróży na rzecz większej przestrzeni wyposażonej w elementy zwiększające swobodę i wygodę przemieszczania się. Biorąc pod uwagę, iż dotarcie do wielu miejsc atrakcyjnych turystycznie jest utrudnione bądź nawet niemożliwe drogą lotniczą lub kolejową, luksusowy transport z pewnością zyska wielu zwolenników. Zatem korzystając z opcji zmiany zabudowy autobusów, można w znaczący sposób poszerzyć ofertę świadczonych usług.

Zabudowa wewnętrzna, bus dla artystów

Nieśmiałe próby odmrożenia działalności kulturalnej powodują wzrost aktywności zespołów muzycznych, kabaretów i trup teatralnych. To oczywiście rodzi potrzebę przemieszczania się pomiędzy koncertami, eventami itp. Odpowiednie zabudowy do busów są w stanie przeistoczyć pojazd w miejsce odpoczynku lub pracy. W ten sam sposób busy mogą być wynajmowane przez firmy organizujące szkolenia pracowników, czy też zakładowe spotkania integracyjne.

Nowa twarz turystyki

Ostatnie badania wykazują ogromną zmianę preferencji Polaków dotyczącą sposobu wykorzystywania wolnego czasu. Wielką popularnością cieszy się podróżowanie kamperem, co przy wysokich cenach tych pojazdów, jest dostępne jedynie dla najbogatszych. Transportowcy posiadający flotę niewykorzystanych aut dostawczych mają niepowtarzalną okazję stworzenia własnego taboru samochodów turystycznych. Luksusowa zabudowa do Mercedesa wyposażona w ogrzewanie, klimatyzację, zasilanie elektryczne przestrzeni pasażerskiej, a nawet Wi-Fi z pewnością przysporzy chętnych turystów, którzy zechcą wynająć kamper, nie ponosząc kosztów zakupu nowego.

Troska o słabszych

Nie można zapominać o tradycyjnym przewozie osób. Na tym rynku stosunkowo często spotyka się pojazdy zużyte, niestwarzające poczucia komfortu podróży. Jednocześnie brak w nich możliwości transportowania osób niepełnosprawnych. W trosce o klienta oraz własną konkurencyjność warto zainwestować w najazdy dla wózków, pasy bezpieczeństwa oraz montaż foteli umożliwiający ich szybkie usunięcie w celu uzyskania miejsca dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich. Z pewnością pasażerowie docenią te wysiłki, wybierając transport nowocześniejszy i wygodniejszy.

Rynek przewozowy się zmienia, zmieniają się także oczekiwania pasażerów. Pojazdy nie muszą stać bezczynnie. Dzięki zabudowom możliwe jest stworzenie samochodów luksusowych, specjalistycznych bądź turystycznych. Inwestycje da się sfinansować ze źródeł zewnętrznych, jakim są propozycje kredytowe. Szczegółowe informacje można uzyskać za pomocą formularza kontaktowego.

Być może sukces jest bardzo blisko, trzeba tylko odrobiny fantazji.